top of page
Poza scriitoruluiInteractions

4 pași pentru un plan de e-commerce marketing complet


Înainte de martie 2020, doar 5% dintre magazinele fizice aveau și o prezență online. Odată cu economia distanțării sociale, lucrurile se schimbă și tot mai multe business-uri se mută online. Afacerile care trăiesc provocarea reinventării digitale și se întreabă cum să se promoveze cât mai eficient au nevoie de un ghid practic. Noi propunem 4 pași de bază.


Secretul comunicării în domeniul comerțului electronic este atenția la detalii și nu există detalii mai importante decât nevoile consumatorului. Prin definiție, Inbound marketing setează nevoile consumatorului în centrul strategiei de comunicare și își propune să atragă clienții prin crearea de conținut valoros și experiențe adaptate nevoilor acestora. Deci, este cea mai potrivită metodologie pentru e-commerce.


Dacă în urmă cu câteva luni, magazinele online puteau să susțină un venit constant prin câteva campanii media, acum lucrurile devin mult mai complicate. Trebuie să luăm în considerare și schimbările apărute recent care influențează comportamentul consumatorului, dar și piața. Toți comercianții mari vor trata cu prioritate comunicarea online prin investiții semnificative. Un business mediu sau mic nu o să dispună de aceleași resurse, dar poate să aibă acces la aceleași tool-uri și soluții software de automatizare a activităților de marketing și vânzări. Dacă mai adăugăm agilitatea decizională și povestea unui brand bine definit, deja ieșim în avantaj.


Pas cu pas, iată care e baza unui plan de e-commerce marketing:


1. Obiectivele


Setează-ți obiective de creștere pentru o listă de indicatori de performanță. Îți recomandăm să începi cu: traficul site-ului, rata de conversie vizitatori-cumpărători, valoarea medie a comenzii, lifetime customer value și total venituri din online.


2. Definește strategia


Metodologia Inbound etapizează strategia de comunicare în 3 faze: Attract, Engage și Delight. Etapa Attract generează awareness pentru produse și crește traficul site-ului. Poți să investești în: pay-per-click advertising, search engine optimization, creare de conținut și social media marketing.


În etapa Engage, ești interesat de micro și macro-conversii. Micro-conversie ar putea să fie o înscriere la newsletter, de exemplu și macro-conversia este o achizitie. Nu ignora micro-conversiile! În timp, se transformă în achiziții.


În ultima etapa, Delight, loializezi consumatorii prin experiențe memorabile de brand. Iar consumatorii loiali se transformă în promotori și ajung să fie una dintre sursele care aduc vizitatori noi pe site în etapa Attract.


3. Cunoaște-ți consumatorul ca pe tine însuți (sau mai bine)


Vorbești cu Millennials sau cu Generația Z? E bine să știi vârsta, sexul, venitul, educația etc., dar ține cont că două persoane cu date demografice identice pot fi influențate și motivate de lucruri total diferite. Unii cumpără din impulsuri emoționale, alții rațional. Creează-ți buyer personas și află totul despre consumatorul tău.


4. Planul de implementare


Trebuie să ai în vedere 2 aspecte cheie. În primul rând, planifică și programează oferte, activări și campanii pentru tot anul de business, mulându-te pe momente cheie de comunicare sau pe sezonalitatea produselor tale.


Al doilea aspect este și cel mai important. Studiile arată că un business digitalizat și automatizat obține rezultate de 3 ori mai bune și poate să-și reducă resursele la jumătate. Dacă tot ai o afacere în mediul digital, folosește-te de resursele tehnice ale online-ului și implementează un program de marketing automation. Tool-urile de automatizare vor face diferența între afacerile profitabile și cele care se mențin pe linia de plutire.


Acum, bucură-te de rezultate, dar nu uita să le și analizezi.


Scrie-ne pe office@interactions.ro dacă ai nevoie de mai multe informații pentru unul dintre pașii prezentați mai sus sau pur și simplu te pasionează marketing automation și vrei să facem schimb de păreri. Succes!




9 afișări
bottom of page