Un vânzător experimentat va intui întotdeauna cum să abordeze un client din magazin și care este strategia de vânzare cea mai potrivită, în funcție de cum arată acesta, cum vorbește, cum este îmbrăcat etc. Cum “citim” însă personalitatea unui client care calcă pragul unui magazin virtual?
Zilele acestea, multe afaceri au fost nevoite să facă marele pas și să se mute online, așa că este mai important ca niciodată să înțelegem cine sunt consumatorii, ce nevoi au și ce-i motivează. Iar din experiența noastră, bazată pe sute de campanii digitale construite pentru clienții Interactions, aceștia pot fi împărțiți în 5 mari categorii.
Cel ce sapă după comori în toate colțurile internetului
Acesta este cumpărătorul care știe că merită tot ce e mai bun, pune preț pe calitate și caută mereu oferta perfectă, dar asta nu înseamnă că îl poți păcăli cu un produs ieftin. Apreciază mesajele sau newsletterele care îl țin la curent în legătură cu scăderea unui preț sau reduceri create exclusiv pentru el.
Cel ce analizează de trei ori și cumpără o dată
Este genul de cumpărător care consideră că are tot timpul din lume să caute și să găsească oferta perfectă. Nu are niciodată încredere în primul impuls. Citește în totalitate descrierea produsului și ia la rând toate review-urile. Îi place să pună produse în wishlist, ca să poată reveni mai târziu, după ce s-a gândit bine de tot dacă merită sau nu cumpărate, așa că este candidatul ideal pentru campanii de remarketing.
Cel ce folosește cumpărăturile pe post de terapie
Pentru această categorie, cumpărăturile sunt o formă rapidă de relaxare și de echilibrare a emoțiilor. Iubește să dea browse printre produse și să cumpere pe loc obiecte care simte că-i vor face viața mai bună. Are nevoie de o experiență de cumpărare cât mai simplă, un site bine organizat, mesaje pozitive puternic emoționale, iar recomandările de produse similare sunt întotdeauna bine primite.
Cel ce pune experiențele pe primul loc
Îi poți trezi interesul acestui cumpărător oferindu-i ceva mai mult decât un preț sau o oferta bună: o experiență care-i trezește interesul și-l face să se simtă un client special. O să aprecieze cel mai mult promoțiile cu mecanică tip joc, platformele de loialitate care îi oferă premii și cadouri de fiecare dată când trece la un alt nivel de punctaj.
Cel cu un al șaselea simt legat de trenduri
Acesta nu este un simplu cumpărător, este un vizionar care simte următorul trend din piață înainte ca acesta să apară și este conectat la o întreagă rețea de influenceri și trendsetteri. E interesat de pre-comenzi, produse originale în cantitate limitată, evenimente cu circuit închis, mesaje care scot în evidență unicitatea brandului.
Chiar dacă online nu poți “citi” cumpărătorul face-to-face, ai în schimb la dispoziție instrumente digitale care depășesc cu succes barierele experienței de cumpărături offline. Indiferent de tipul de target, poți seta foarte ușor flow-uri automatizate de comunicare - o campanie puternic digitalizată, pentru orice fel de consumator, o să fie întotdeauna mai eficientă, mai ușor de gestionat, mai puțin marcată de erori și probleme neprevăzute. Dacă ai întrebări legate despre cele mai bune instrumente de marketing automation, scrie-ne pe office@interactions.ro!