1. Definitii – Sweepstakes = o promotie care acorda un premiu printr-un mecanism ce tine de sansa – Contest/ competition = o promotie care acorda un premiu printr-un mecanism ce tine de performanta
2. De ce ar trebui respectate toate conditiile Facebook – Facebook poate sterge la libera discretie orice material legat de o promotie (pagina, aplicatie sau cont) daca nu respecta termenii de utilizare. Nu are rost sa mentionam problemele de imagine pe care le-ar cauza o promotie oprita prematur de Facebook 3. Aspecte cheie: – Nu poti conditiona participarea intr-o promotie de generarea de continut pe Wall (poze/ statusuri/like-uri). Astfel orice activitate de tipul “incarca o poza pe wall-ul nostru” sau “da un like la o poza de pe wall-ul nostru” si poate o sa castigi premiul X nu este conforma cu politicile Facebook. Principiul pe care merge Facebook este ca in cadrul elementelor standard Facebook, precum Wallul, postarea trebuie sa ramana benevola si nu stimulata de un incentive de orice tip. Este insa permis sa faci aceste lucruri in cadrul unei aplicatii care poate fi accesata dintr-un tab al paginii (sa iti faci practic in aplicatie propriul mecanism de Like/ Upload photo samd). Tot continutul solicitat utilizatorilor va trebui insa incarcat in cadrul aplicatiei. – Atentie insa la modul in care poti folosi faptul ca poti cere unui user sa devina Fanul unei pagini!!! O consecinta directa a principiului de mai sus este ca nu este permis sa organizezi o promotie in care singura conditie de intrare este sa dai Like unei pagini/ sa faci checkin intr-un place/ sa folosesti o forma de integrare precum Connect (de exemplu pentru a iti legi contul de pe un site cu cel de Facebook). Interpretarea noastra este ca poti deci folosi aceste functii pentru a aduce fani pe o pagina unde sta si o aplicatie cu promotia in sine, dar nu iti poti baza mecanismul promotional pe un simplu like/checkin/connect – Poti insa solicita unui participant sa devina fanul unei pagini, sa faca check-in pe un Place sau sa foloseasca Facebook Connect (sau alte metode de integrare) – Promotiile nu pot fi organizate altfel decat printr-o aplicatie. Userii pot intra in promotie doar prin canvas page-ul aplicatiei sau din tab-ul aplicatiei – Pe pagina aplicatiei trebuie pozitionata o varianta a urmatorului disclaimer: “This promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by, or associated with, Facebook. You are providing your information to [disclose recipient(s) of information] and not to Facebook. The information you provide will only be used for [disclose any way that you plan to use the user’s information]” si trebuie specificat in Regulamentul Oficial ca Facebook nu este sponsor, endorser sau asociat in orice fel cu promotia respectiva – Numele Facebook nu va fi folosit decat pentru a spune ca este necesar sa devii Fan al paginii X pe Facebook (sau Place/ Connect/ aplicatie/ alta forma de integrare) – Nu se pot organiza activitati promotionale pentru minori (nici macar la nivel de comunicare). In traducere libera, chiar daca promotia ruleaza pe un site dedicat .ro, nu o poti comunica pe Facebook daca in promotia respectiva este permis prin regulamentul oficial si accesul persoanelor sub 18 ani. – Nu se pot organiza activitati promotionale (nici macar la nivel de comunicare a unei promotii care se desfasoara pe un site dedicat) pentru urmatoarele categorii de produse: jocuri de noroc, tutun, arme de foc, medicamente sau benzina (!!! – The promotion’s objective is to promote any of the following product categories: gambling, tobacco, firearms, prescription drugs, or gasoline). – Nu se pot organiza activitati promotionale (nici macar la nivel de comunicare a unei promotii care se desfasoara pe un site dedicat) daca premiul acordat (sau o parte din el) include alcool, tutun, produse lactate (!!!), arme de foc sau medicamente – Nu se pot organiza activitati promotionale (nici macar la nivel de comunicare a unei promotii care se desfasoara pe un site dedicat) daca promotia acorda premiul prin tragere la sorti (sweepstake) si este necesara cumpararea unui produs pentru intrarea in promotie. – Daca vrei sa folosesti ulterior date precum emailul fanilor (e.g. pentru a-i anunta ca au castigat/trimitere de newslettere/ samd) NU este permis sa utilizezi datele scoase direct din API-ul Facebook. Va trebui sa recolectezi emailul si orice date in cadrul unei aplicatii sau site extern. – Nu poti cere in mod explicit unui user sa isi faca un cont pe Facebook. Poti insa sa ii ceri sa acceseze o aplicatie, lasand la libera lui alegere daca vrea sau nu sa isi faca un cont. 4. Aspecte cheie pentru dezvoltatori: – Nu este permisa dezvoltarea unei functionalitati care sa colecteze sau stocheze nume de utilizatori sau parole Facebook. – Toti utilizatorii unei aplicatii trebuie sa primeasca emailuri (daca este necesar acest lucru) de pe acelasi domeniu. – Trebuie inclusa o functionalitate expresa de Logout care sa delogheze userul de pe Facebook. – In aplicatie trebuie inclusa obligatoriu sectiunea Politica de confidentialitate/ Termeni de utilizare (chiar in splash screen) in care sa fie explicat expres cum vor fi folosite datele userului. Indiferent de ce este trecut in aceste sectiuni si chiar daca userul este de acord cu acele prevederi, ele nu sunt valabile in cazul in care contravin cu orice conditie impusa de Facebook dezvoltatorilor de aplicatii/ marketerilor. – Nu poti solicita mai multe date/ permisiuni decat iti sunt strict necesare pentru implementarea unei aplicatii/ mecanism promotional – Pentru utilizarea (chiar si in aplicatie) a altor date din Facebook API decat cele de baza (nume, email, sex, zi de nastere, oras, si url poza profil) trebuie obtinut consimtamantul expres al userului (e.g. pentru a trimite o invitatie unui prieten) – Sub nicio forma nu poti utiliza altfel decat in propria aplicatie de Facebook orice tip de data (inclusiv Facebook ID) obtinuta din Facebook API (e.g. brokeraj/ vanzare/ utilizare in orice tip de campanie publicitara) – Pentru a putea retine si folosi pe viitor orice date colectate printr-o aplicatie – e.g. preferinte de consum – orice formular trebuie sa aiba un disclaimer cu bifa care sa ceara acordul explicit al userului. – Nu poti folosi lista de prieteni a unui user in afara unei aplicatii, chiar daca userul respectiv e acord. – Userii trebuie sa aiba un mecanism simplu prin care sa poata cere stergerea oricarei date despre ei (chiar si cele preluate prin Facebook API) stocate de o aplicatie – Continutul aplicatiei nu trebuie sa incalce reguli evidente (legate de alcool, medicamente, arme si munitii, pornografie, etc) – Nu poti face cross-advertising intre doua aplicatii (mai ales includerea de exemplu a unui box de Adwords intr-o aplicatie Facebook) si nici nu poti permite functionalitati de genul web search – Inainte de postarea de orice fel de continut in numele unui user, acesta trebuie sa isi dea acceptul (e.g. prin apasarea unui buton). Userii nu pot avea optiunea de a publica pe wall-uri multiple ci doar cate un prieten pe rand. 5. Prevederi legate de ad-uri (inclusiv cele prezente intr-o aplicatie): – Nu pot fi afisate URL-uri care sa duca in alta parte decat locatia afisata. – Ad-urile nu pot folosi Facebook ca endorser. – Ad-urile nu pot contine animatii mai mari de 15 secunde. Animatiile nu pot avea loop. Nu este permisa folosirea de sunet automat. – Ad-urile nu pot fi folosite pentru a promova produse din categorii evidente precum pornografie, tutun, samd. Pentru alcool trebuie citite cu atentie prevederile sectiunii dedicate. – Nu pot fi folosite substitutii de genul Ca$tiga acum!. 6. Surse: – Promotions policy changes: http://www.facebook.com/notes/facebook-marketing-solutions/promotionpolicy-changes/470655337216 – Promotion guidelines: http://www.facebook.com/promotions_guidelines.php – Facebook platform: http://www.facebook.com/platform – Facebook platform policies: http://developers.facebook.com/policy/ – Statements of rights and responsibilities: http://www.facebook.com/terms.php – Ad Guidelines: http://www.facebook.com/ad_guidelines.php – Pages terms: http://www.facebook.com/terms.php#!/terms_pages.php Acest ghid nu este o informatie oficiala ci interpretarea noastra asupra documentatiei puse la dispozitie de catre Facebook, asa cum era ea disponibila la 19.01.2011. Este posibil ca intre timp Facebook sa fi operat schimbari sau interpretarea noastra sa nu fie aplicabila in orice caz. Nu este garantat ca acest ghid acopera 100% toti termenii legali Facebook si toate restrictiile, ci doar ceea ce am considerat noi mai important. Informatiile din acest articol trebuie luate asa cum sunt, iar folosirea lor se face pe propriul risc. Probabil ca exista posibilitatea de a avea derogari de la anumite prevederi cu acordul explicit al Facebook.