top of page
Poza scriitoruluiInteractions

Ghid pentru concursuri pe Facebook

1. Definiții

– Sweepstakes = o promoție care acordă un premiu printr-un mecanism ce ține de șansă

– Contest/ competition = o promoție care acordă un premiu printr-un mecanism ce ține de performanță


2. De ce ar trebui respectate toate condițiile Facebook

– Facebook poate șterge la liberă discreție orice material legat de o promoție (pagină, aplicație sau cont) dacă nu respectă termenii de utilizare. Nu are rost să menționăm problemele de imagine pe care le-ar cauza o promoție oprită prematur de Facebook

3. Aspecte cheie:

– Nu poți condiționa participarea într-o promoție de generarea de conținut pe Wall (poze/ statusuri/like-uri). Astfel orice activitate de tipul “încarcă o poză pe wall-ul nostru” sau “dă un like la o poză de pe wall-ul nostru” și poate o să câștigi premiul X nu este conformă cu politicile Facebook.

Principiul pe care merge Facebook este că în cadrul elementelor standard Facebook, precum Wallul, postarea trebuie să rămână benevolă și nu stimulată de un incentive de orice tip. Este însă permis să faci aceste lucruri în cadrul unei aplicațîi care poate fi accesată dintr-un tab al paginii (să îți faci practic în aplicație propriul mecanism de Like/ Upload photo șamd). Tot conținutul solicitat utilizatorilor va trebui însă încărcat în cadrul aplicației.

– Atenție însă la modul în care poți folosi faptul că poți cere unui user să devină Fanul unei pagini!!!

O consecință directă a principiului de mai sus este că nu este permis să organizezi o promoție în care singură condiție de intrare este să dai Like unei pagini/ să faci checkin într-un place/ să folosești o formă de integrare precum Connect (de exemplu pentru a îți lega contul de pe un site cu cel de Facebook). Interpretarea noastră este că poți deci folosi aceste funcții pentru a aduce fani pe o pagină unde stă și o aplicație cu promoția în sine, dar nu îți poți baza mecanismul promoțional pe un simplu like/checkin/connect

– Poți însă solicita unui participant să devină fanul unei pagini, să facă check-in pe un Place sau să folosească Facebook Connect (sau alte metode de integrare)

– Promoțiile nu pot fi organizate altfel decât printr-o aplicație. Userii pot intra în promoție doar prin canvas page-ul aplicației sau din tab-ul aplicației

– Pe pagina aplicației trebuie poziționată o variantă a următorului disclaimer: “This promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by, or associated with, Facebook. You are providing your information to [disclose recipient(s) of information] and not to Facebook. The information you provide will only be used for [disclose any way that you plan to use the user’s information]” și trebuie specificat în Regulamentul Oficial că Facebook nu este sponsor, endorser sau asociat în orice fel cu promoția respectivă

– Numele Facebook nu va fi folosit decât pentru a spune că este necesar să devii Fan al paginii X pe Facebook (sau Place/ Connect/ aplicație/ altă formă de integrare)

– Nu se pot organiza activități promoționale pentru minori (nici măcar la nivel de comunicare). În traducere liberă, chiar dacă promoția rulează pe un site dedicat .ro, nu o poți comunica pe Facebook dacă în promoția respectivă este permis prin regulamentul oficial și accesul persoanelor sub 18 ani.

– Nu se pot organiza activități promoționale (nici măcar la nivel de comunicare a unei promoții care se desfășoară pe un site dedicat) pentru următoarele categorii de produse: jocuri de noroc, tutun, arme de foc, medicamente sau benzină (!!! – The promotion’s objective is to promote any of the following product categories: gambling, tobacco, firearms, prescription drugs, or gasoline).

– Nu se pot organiza activități promoționale (nici măcar la nivel de comunicare a unei promoții care se desfășoară pe un site dedicat) dacă premiul acordat (sau o parte din el) include alcool, tutun, produse lactate (!!!), arme de foc sau medicamente

– Nu se pot organiza activități promoționale (nici măcar la nivel de comunicare a unei promoții care se desfășoară pe un site dedicat) dacă promoția acordă premiul prin tragere la sorți (sweepstake) și este necesară cumpărarea unui produs pentru intrarea în promoție.

– Dacă vrei să folosești ulterior date precum emailul fanilor (e.g. pentru a-i anunța că au câștigat/trimitere de newslettere/ șamd) NU este permis să utilizezi datele scoase direct din API-ul Facebook. Va trebui să recolectezi emailul și orice date în cadrul unei aplicații sau site extern.

– Nu poți cere în mod explicit unui user să își facă un cont pe Facebook. Poți însă să ii ceri să acceseze o aplicație, lăsând la libera lui alegere dacă vrea sau nu să își facă un cont.

4. Aspecte cheie pentru dezvoltatori:

– Nu este permisă dezvoltarea unei funcționalități care să colecteze sau stocheze nume de utilizatori sau parole Facebook.

– Toți utilizatorii unei aplicații trebuie să primească emailuri (dacă este necesar acest lucru) de pe același domeniu.

– Trebuie inclusă o funcționalitate expresă de Logout care să delogheze userul de pe Facebook.

– În aplicație trebuie inclusă obligatoriu secțiunea Politică de confidențialitate/ Termeni de utilizare (chiar în splash screen) în care să fie explicat expres cum vor fi folosite datele userului. Indiferent de ce este trecut în aceste secțiuni și chiar dacă userul este de acord cu acele prevederi, ele nu sunt valabile în cazul în care contravin cu orice condiție impusă de Facebook dezvoltatorilor de aplicații/ marketerilor.

– Nu poți solicita mai multe date/ permisiuni decât îți sunt strict necesare pentru implementarea unei aplicații/ mecanism promoțional

– Pentru utilizarea (chiar și în aplicație) a altor date din Facebook API decât cele de bază (nume, email, sex, zi de naștere, oraș, și url poză profil) trebuie obținut consimțământul expres al userului (e.g. pentru a trimite o invitație unui prieten)

– Sub nicio formă nu poți utiliza altfel decât în propria aplicație de Facebook orice tip de dată (inclusiv Facebook ID) obținută din Facebook API (e.g. brokeraj/ vânzare/ utilizare în orice tip de campanie publicitară)

– Pentru a putea reține și folosi pe viitor orice date colectate printr-o aplicație – e.g. preferințe de consum – orice formular trebuie să aibă un disclaimer cu bifă care să ceară acordul explicit al userului.

– Nu poți folosi lista de prieteni a unui user în afara unei aplicații, chiar dacă userul respectiv e acord.

– Userii trebuie să aibă un mecanism simplu prin care să poată cere ștergerea oricărei date despre ei (chiar și cele preluate prin Facebook API) stocate de o aplicație

– Conținutul aplicației nu trebuie să încalce reguli evidente (legate de alcool, medicamente, arme și muniții, pornografie, etc)

– Nu poți face cross-advertising între două aplicații (mai ales includerea de exemplu a unui box de Adwords într-o aplicație Facebook) și nici nu poți permite funcționalități de genul web search

– Înainte de postarea de orice fel de conținut în numele unui user, acesta trebuie să își dea acceptul (e.g. prin apăsarea unui buton). Userii nu pot avea opțiunea de a publica pe wall-uri multiple ci doar câte un prieten pe rând.

5. Prevederi legate de ad-uri (inclusiv cele prezente intr-o aplicație):

– Nu pot fi afișate URL-uri care să ducă în altă parte decât locația afișată.

– Ad-urile nu pot folosi Facebook ca endorser.

– Ad-urile nu pot conține animații mai mari de 15 secunde. Animațiile nu pot avea loop. Nu este permisă folosirea de sunet automat.

– Ad-urile nu pot fi folosite pentru a promova produse din categorii evidente precum pornografie, tutun, șamd. Pentru alcool trebuie citite cu atenție prevederile secțiunii dedicate.

– Nu pot fi folosite substituții de genul Câ$tigă acum!.

6. Surse:

– Promotions policy changes: http://www.facebook.com/notes/facebook-marketing-solutions/promotionpolicy-changes/470655337216

– Promotion guidelines: http://www.facebook.com/promotions_guidelines.php

– Facebook platform: http://www.facebook.com/platform

– Facebook platform policies: http://developers.facebook.com/policy/

– Statements of rights and responsibilities: http://www.facebook.com/terms.php

– Ad Guidelines: http://www.facebook.com/ad_guidelines.php

– Pages terms: http://www.facebook.com/terms.php#!/terms_pages.php

Acest ghid nu este o informație oficială ci interpretarea noastră asupra documentației puse la dispoziție de către Facebook, așa cum era ea disponibilă la 19.01.2011. Este posibil ca între timp Facebook să fi operat schimbări sau interpretarea noastră să nu fie aplicabilă în orice caz. Nu este garantat că acest ghid acoperă 100% toți termenii legali Facebook și toate restricțiile, ci doar ceea ce am considerat noi mai important. Informațiile din acest articol trebuie luate așa cum sunt, iar folosirea lor se face pe propriul risc. Probabil că există posibilitatea de a avea derogări de la anumite prevederi cu acordul explicit al Facebook.


7 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

Comments


bottom of page