• Bianca Zidaru

Meme Marketing: da, există, și, da, funcționează



Dacă ar fi să definim meme marketing printr-o memă, aceasta ar fi:



Dintr-un punct de vedere literar, meme-urile fac parte din folclorul urban. Ca să completăm definiția, am putea adăuga, folclorul digital urban. Sunt parte din cultura internetului, iar termenul nu include doar imagini, ci și fraze, gif-uri, filmulețe sau provocări (Remember #IceBucketChallenge, clasicul pandemic Pillow Challenge sau actualul Feta Pasta) care sunt transmise cu scopul de a stârni râsul. Desigur că, principala lor caracteristică și ceea ce face o memă să fie memă este capacitatea de viralizare. O memă care nu se viralizează nu e memă.


Meme Marketing

Oamenii de PR, publicitarii și toți cei care activează în domeniul marketing-ului au îmbrățișat meme-urile din dorința de a crea buzz în jurul anumitor produse, servicii sau evenimente, devenind un tool util într-o strategie de viral sau guerrilla marketing. Sunt un instrument budget friendly, care poate fi realizat în câteva secunde, cu condiția, desigur, să existe ideea potrivită. O altă caracteristică atractivă a meme-urilor pentru marketeri este că sunt un produs cross generational, aceeași memă putând fi de impact pentru Mileniali, Gen Z sau Baby Boomers.


Cum să faci o memă de succes

Cel mai important lucru la o memă este contextualitatea. O memă bună fie se adaptează unui eveniment recent, fie are la bază un astfel de eveniment. (Au curs multe râuri de meme cu nava care a blocat Canalul Suez.) Nu există o listă de tips&tricks, pentru că inspirația și momentul sunt cheie în realizarea uneie meme bune. Există, desigur, și meme care eșuează, de aici și reticența anumitor branduri de a se avânta pe terenul de guerrilla marketing.

Și pentru că un studiu recent a arătat faptul că un milenial se uită, în medie, la 20-30 de meme pe zi, încheiem tot cu o memă:



Meme analizate de Bianca Zidaru - Account Executive Interactions


229 views0 comments