• Interactions

3 strategii eficiente de loializare a clienților tăi



Știai că datele celor mai recente studii de piață arată că este de 5 ori mai costisitor să câștigi un client nou decât să păstrezi un client existent? Sau că un client existent are, față de un client nou, șanse cu 50% mai mari să achiziționeze un alt produs al brandului tău? Și că același client vechi cheltuiește, în medie, cu 31% mai mult decât un client nou? Dacă ar fi să punem un pariu pe eficiență, am alege loializarea ca una dintre cele mai bine cotate strategii de marketing.


Rezultatele unei campanii de loializare nu se văd doar în creșterea vânzărilor. Deși este cel mai targetat rezultat, loializarea aduce și o serie de alte beneficii: crește valoarea achizițiilor, crește numărul de followers pe rețelele de social media, ajută la colectarea de review-uri și al conținutului generat de utilizatori - user generated content, UGG. Cum poți pune în practică o astfel de strategie? Am ales mai jos 3 exemple cu rezultate dovedite.


Programe personalizate de loializare prin puncte

Și aici vrem să subliniem personalizate, pentru că astăzi majoritatea brandurilor oferă programe de loializare. Ce poate face diferența? Mecanismul, comunicarea, premiile. Pe scurt, personalizarea. De exemplu, un program de loializare care spune: “la 15 puncte adunate primești reducere 7 lei la următoarea comandă” nu este un incentive, este o durere de cap. De asemenea, trebuie să ții cont de faptul că un program de loializare pe bază de puncte nu este potrivit oricărui tip de brand, acest tip de program avantajand mai ales brandurile care încurajează achiziții frecvente de o valoare comercială redusă.


Programe personalizate de loializare secvențiale

Ceea ce în limba engleză este cunoscut sub denumirea de tiered loyalty program. Uneori poate fi obositor pentru un client să aștepte o anumită perioadă de timp pentru a strânge un anumit număr de puncte și a primi un premiu. De aceea sunt importante programele de loializare secvențiale - cele care oferă gratificare instantă - cadouri, vouchere, transport gratuit în momentul comenzii, nu în momentul în care clientul a acumulat un număr de puncte.


Programe de loializare VIP

Aceste programe VIP sunt programe de loializare contra cost. De exemplu, poți oferi abonamente anuale care să ofere transport gratuit și acces prioritar în campaniile de reduceri. Sau un procent de reduceri overall la fiecare achiziție. Din nou, important este personalizarea acestor programe și felul în care sunt comunicate.


Încheiem prin a spune că scopul oricărui business este să atragă și să păstreze clienți care să achiziționeze constant și fericiți produsele și serviciile brandului. Astfel, loializarea face parte din core-ul unei strategii eficiente de marketing. Haide să punem în aplicare împreună cea mai eficientă cale de loializare a clienților tăi. Dă-ne un semn, răspundem imediat.

44 views0 comments