top of page
  • Writer's pictureInteractions

5 KPIs de care să ții cont când analizezi succesul campaniilor tale de social media


Social Media KPIs

Cu 4.65 miliarde de utilizatori la nivel mondial pe Facebook și TikTok, social media nu mai este demult un secret pentru brandurile care vor să ajungă mai ușor la audiența țintă. Ce înseamnă, însă, o campanie social media de succes, ne spun următorii KPIs - key performance indicators.


1. Engagement Rate

Engagementul este unul dintre cei mai importanți indicatori atunci când vine vorba de evaluarea impactului campaniilor de social media. Acesta include like-uri, share-uri, comentarii și link clicks. În general se calculează ca raportul dintre numărul total de interacțiuni și numărul de urmăritori. O rată de angajament ridicată indică faptul că publicul tău este activ și interesat de conținutul pe care-l oferi.


2. Follower Growth Rate

Follower Growth Rate este un indicator-cheie care măsoară ritmul de expansiune a comunității tale digitale. Pentru a calcula acest KPI este necesar să înregistrezi numărul de noi urmăritori, alături de numărul de urmăritori pierduți într-o perioadă de timp și apoi să aplici următoarea formulă: (Urmăritori Noi - Urmăritori Pierduți)/Urmăritori Inițiali)*100. Dacă rezultatul este pozitiv, te bucuri de o creștere a numărului de urmăritori. O creștere constantă și semnificativă a numărului de urmăritori indică faptul că strategia ta de conținut și promovare ajunge la publicul dorit.


3. Click Through Rate - CTR

CTR măsoară proporția de utilizatori care, după ce au văzut conținutul brandului tău, au dat click pe link-urile încorporate în postări pentru a afla mai multe, pentru a accesa o ofertă sau pentru a comanda un produs sau un serviciu. CTR-ul se calculează prin împărțirea numărului de link clicks la numărul total de afișări ale acelor link-uri, exprimând rezultatul sub formă de procent. Un CTR ridicat indică faptul că nu doar ai stârnit interesul publicului, ci și l-ai ghidat cu succes către următorul pas în direcția dorită.


4. Conversion Rate

Dacă scopul campaniei tale este să convingi utilizatorii să întreprindă o anumită acțiune, cum ar fi cumpărarea unui produs sau completarea unui formular, conversiile sunt esențiale. Conversiile pot fi diferite în funcție de obiectivele tale - de exemplu, o conversie poate însemna o vânzare finalizată sau un formular completat. Pentru a măsura acest KPI, calculează procentul de utilizatori care au efectuat acțiunea dorită din totalul celor care au interacționat cu campania.


5. Content Shares

Un număr ridicat de share-uri înseamnă vizibilitate mai mare și o nouă audiență. În plus, un share este întotdeauna un garant al calității și relevanței conținutului tău care nu doar a convins un membru al audienței tale, dar l-a făcut și să spună povestea mai departe.


113 views0 comments
bottom of page