top of page
  • Writer's pictureInteractions

Milenialii vs. Gen Z: bătălia pe social media în statistici


Social Media Stats

Spune-mi care e rețeaua de social media pe care petreci cel mai mult timp, ca să-ți spun în ce an te-ai născut. Așa putem începe acest articol, în care am vrut să reunim câteva date esențiale despre comportamentul a două generații în mediul online. Pentru că, nu-i așa, totul pornește de la audiență. Potrivit Pew Research Center, Millennials, sau milenialii, sunt generația născută între 1981 și 1996, în timp ce Generația Z sau Gen Z îi include pe cei născuți din 1997 încoace. Așadar, care sunt statisticile pe care orice marketer trebuie să le cunoască atunci când vine vorba despre cele două generații:


  • 69% dintre Millennials preferă să folosească Facebook-ul, în timp ce doar 37% dintre Gen Z preferă această platformă. (YPulse)

Popularitatea Facebook rămâne puternică în rândul milenialilor, cu 69% dintre aceștia folosind această platforma, în comparație cu alte rețele sociale. Cu toate acestea, este demn de menționat faptul că procentul de utilizatori a scăzut de la 75% la sfârșitul anului 2021, la 69% în noiembrie 2022.

  • 69% dintre Gen Z sunt mari fani ai TikTok, în timp ce doar 49% dintre mileniali îl folosesc. (YPulse)

Raportul DataTrek Research a arătat că TikTok a înregistrat cea mai mare creștere în căutările Google în 90 de zile. TikTok a devenit o platformă socială preferată pentru Gen Z și un canal de marketing căutat de brandurile care vizează tânăra generație.

  • 50% dintre Gen Z și 44% dintre mileniali folosesc social media ca sursă de știri. (Statista)

Social media rămâne sursa principală de știri pentru Gen Z și Millennials. 50% dintre Gen Z și 44% dintre Millennials consumă știri zilnic de pe platformele de socializare.

  • 54% dintre Gen Z petrec patru sau mai multe ore pe zi pe social media. (Morning Consult)

54% dintre Gen Z petrec patru sau mai multe ore, în fiecare zi, pe social media. Doar 4% dintre Gen Z folosesc social media mai puțin de o oră pe zi.

  • Millennials preferă Instagram Stories în fața altor formate

Potrivit statisticilor Instagram Stories sunt formatul preferat al Millennials comparativ cu alte formate disponibile pe diferite platforme. Explorarea comportamentului Generației Z și a Milenialilor pe rețelele de social media poate deschide uși noi pentru strategiile tale de marketing. Dacă ești gata să aprofundezi și mai mult aceste tendințe și să descoperi cum pot fi ele integrate în campaniile tale, echipa noastră este aici pentru a te ghida. Trimite-ne un mesaj!


417 views0 comments
bottom of page