top of page
  • Poza scriitoruluiInteractions

Interactions în 2009: primul an, primii colegi, primii clienți

Clienți pierduți/câștigați în 2009

În 2009 am lucrat pentru Mobexpert, Mega Image, Maggi, Nesquik, Nescafe, Groupama, Sensiblu și Mobexpert. Am mai lucrat și pentru alții, însă prin alte agenții și aș prefera să menționez doar clienții direcți. În 2009 facem puțin peste 350 000, poate 375 000. Nu e o cifră de afaceri mare, însă nici mică, ținând cont că cea mai mare parte (în proporție covârșitoare) din această cifra de afaceri este constituită din fee-uri de agenție și nu din costuri externe. Că întotdeauna se putea mai bine, o consider totuși o cifra suficient de bună cât să te scoată din categoria “ALȚII” și să te aducă pe radarul agențiilor interactive pe care consideri să le chemi la un pitch.

Sunt foarte fericit că nu am pierdut niciun client până acum, sper să menținem bilanțul și în 2010 și sunt de asemenea mulțumit că am avut tăria să spunem NU la diverse pitch-uri dubioase sau pe care le-am considerat în categoria “să avem 3 oferte”.

Sunt mulțumit că ne-am definit o poziționare clară, pe zona de e-CRM (dialog direct cu consumatorii folosind canale digitale) și că am început să formăm o piață pentru acest tip de servicii, un pic mai sofisticate decât o construcție propriu zisă de site-uri și am dovedit că se pot obține rezultate foarte bune prin astfel de tehnici. Am reușit să facem un an de activitate fără nicio campanie de bannere Pay-Per-Display (da, se poate lua ca un orgoliu personal).


Premii în 2009

Am câștigat la Internetics categoria de Retail și Comerț Electronic cu o campanie pentru Mega Image, dar cel mai bucuros sunt pentru faptul că dintre două premii acordate pentru Best Interactive Campaigns noi am câștigat unul, tot pentru campania Mega Image.


Proiecte lansate în 2009

Ca bilanț de lucrări de care sunt mulțumit pe anul asta:

– Campania Mega Image, câștigătoare și la Internetics

– Overall colaborarea cu Mobexpert care a culminat cu www.designultau.ro, un proiect cu rezultate excelente, cu siguranță o înscriere de campanie la festivalurile din 2010

– Clubul Maggi de pe www.maggi.ro, de asemenea, cifrele țin cu noi

– Bursă de Vacanță pentru Nescafe (www.bursadevacanta.ro) – un case bun atât creativ cât și ca și rezultate

– Campania de abia începută pentru Groupama care sună promițător din prima zi

– Promoția Nesquik – Prietenii Nesquik se cunosc după urechi, unde din nou obiectiv, putem dovedi cu cifre că ne-am făcut treaba bine.

– Overall – avem multe proiecte de mentenanță, care deși nu sunt vizibile în piață (închipuiți-vă de exemplu un proiect care implică moderarea a peste 1000 de itemuri pe zi și dialogul cu consumatorii), implică multă muncă și îmi place să cred că o parte semnificativă dintre rezultatele bune per total de proiect se datorează și muncii noastre de zi cu zi.

– Am avut cel puțin 3 campanii de emailing cu rată de răspuns peste 60%!

– Nu în ultimul rând, aș vrea să menționez că am reușit să construim o echipă super-faină, care pe lângă competențele profesionale e o echipa de OAMENI care relaționează bine în munca de zi cu zi, se apreciază reciproc și au încredere unii în alții. În multe cazuri de situații limită, cu termene imposibile, acest lucru face diferența dintre o campanie ratată și clienți nemulțumiți și o campanie cu cifre care te ajută la formarea unui portofoliu.


Cifra de afaceri/profit

Ca și profitabilitate, ne situăm undeva la un decent 12% – 15% (foarte rezonabil pentru un prim an de activitate, încă neconfirmat, așteptăm sfârșitul de decembrie).


Pitch-ul de online al anului 2009

Nu știu ce să răspund, nu am reușit să îmi reînnoiesc abonamentul la piața zvonurilor, bănuiesc totuși că ar trebui să fie unul pe bani mulți, care implică și media (o specialitate cu care noi nu cochetăm în mod special). Parcă Romtelecom și-a scos contul de online la pitch prin primăvară – vară, nu?

3 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page