top of page
  • Writer's pictureInteractions

SEO și fantoma optimizării: de ce ne speriem?



În sfârșit, site-ul mult așteptat e gata. Ai făcut upload de produse, ai adăugat poze și descrieri atractive, ai setat datele de contact și te pregătești de lansare. Din când în când, un gând ascuns ca o fantomă într-o casă bântuită nu-ți dă pace: ce faci cu SEO?


Ți s-a vorbit mult despre optimizare, iar netul abundă în articole și sfaturi mai mult sau mai puțin complexe. Ai primit, de asemenea, cotații exorbitante și cuvinte prea puține despre eficiență și rezultate. Nu-i de mirare că te simți bântuit. În acest context familiar multora dintre noi, îți oferim mai jos câteva puncte reper atunci când vrei să implementezi o strategie SEO.


Ce este SEO și de ce este, totuși, atât de important?

SEO este acronimul de la Search Engine Optimization, adică optimizare pentru motoarele de căutare. În esență, SEO este procesul prin care site-ul tău poate fi situat cât mai sus în lista rezultatelor generate în urma unei căutări Google. Cu cât afacerea ta se situează mai sus printre rezultate, cu atât sunt șanse mai mari să crească numărul de vizitatori ai site-ului și, implicit, conversiile. Dar beneficiile nu se opresc aici. SEO îmbunătățește experiența de navigare și calitatea audienței, te ajută să generezi noi lead-uri și să consolidezi poziția brandului tău.


SEO este un proces continuu

Pentru că Google îmbunătățește constant algoritmul de indexare al site-urilor, și tehnicile și tacticile SEO trebuie modificate corespunzător. Astfel că SEO devine un proces continuu, o rafinare constantă a conținutului și a funcționalităților unui site. Acesta este punctul în fața căruia încruntăm din sprâncene - răbdarea nu e un atribut ușor de pus în practică.



SEO nu oferă rezultate imediat

Un alt reper care vine în continuarea celor menționate anterior este acela al timpului sau, mai bine zis, al duratei. Orice strategie de SEO începe cu un audit - o analiză detaliată a site-ului tău. Apoi, se aduc îmbunătățiri sau optimizări, care, la fel, se pot modifica în timp. În plus, se adaugă timpul necesar indexării efective de către Google, care poate fi undeva între 4 zile și 4 săptămâni în cazul unui site nou.


O privire de ansamblu

SEO nu este o strategie unidirecțională, nu se rezumă doar la “cuvinte pentru indexare”, ci presupune o privire de ansamblu, care include conținut, imagini, structură, UX/UI, backlinks, hosting. Dacă vrei să știi cât de optimizat este site-ul tău ținând cont de toate aceste aspecte, bifează acest checklist. Durează câteva minute și vei descoperi principalii piloni ai optimizării, dar și ce poți face pentru un randament îmbunătățit.


Cu cărțile pe masă

Pentru că nu ne plac fantomele și nici lucrurile ascunse, am abordat deschis subiectul și ți-am prezentat chiar și lucrurile care ne fac uneori să ne speriem de SEO. Dacă îți dorești să implementezi o strategie SEO, dacă ai descoperit lucruri relevante în urma checklist-ului nostru și vrei să afli mai multe informații, scrie-i lui Marius. Poți să-i spui specialist, expert sau SEO aficionado. Noi îi spunem, simplu, Marius, și-ți garantăm că îți va oferi răspunsuri și un plan concret pentru nevoile tale.


Imaginează-ți o zi în care SEO lucrează pentru tine, nu tu pentru SEO.

Scrie-ne și haide să facem MÂINE acea zi.


78 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page