top of page
  • Writer's pictureInteractions

3 strategii de comunicare B2B



Când vorbim despre comunicarea B2B, business to business, o situăm adesea în antiteză comunicării B2C, business to consumer, și o încadrăm la categoria serios, unde serios este sinonim cu rigid. Chiar dacă audiența B2B are alte caracteristici față de cea B2C, nu trebuie să uităm că în spatele unei audiențe B2B se află real people care au nevoie de real solutions. Pentru a discuta cât mai concret, am selectat în articolul următor 3 puncte esențiale pentru o strategie de comunicare B2B eficientă.



Comunicare personalizată

Primul pas în construirea unei strategii de comunicare B2B poate părea evident - cunoașterea audienței. De aici rezultă implicit dezvoltarea de conținut care să răspundă în mod autentic provocărilor și nevoilor publicului țintă. Dacă nu ești sigur care este publicul tău țintă, nu vei reuși niciodată să atingi nivelul de engagement dorit. Și chiar dacă o faci, fără să le înțelegi în totalitate obiectivele și provocările, nu le vei câștiga încrederea. Dacă știi cu adevărat ce motivează audiența ta, ai o idee mai bună despre tipurile de conținut cu care aceasta ar putea rezona.


Canale de comunicare eficiente

Odată definită și segmentată audiența, vei dori să alegi principalele forme de conținut și canale cu ajutorul cărora să comunici. Spre deosebire de audiența B2C, audiența B2B are nevoie de un suport mai generos de comunicare. De exemplu, alătură posturilorilor de social media articole de blog explicative, sau, de ce nu, videori sau podcasturi care să detalieze subiectul. Nu uita, la fel, de materialele downloadabile, ca white papers, e-book-uri sau studii de caz. Fii generos cu detaliile și cu informația și nu uita de importanța întâlnirilor face sub face, mai ales sub forma webinariilor.


Comunicare regulată

Statisticile ne arată că este nevoie de 5-7 interacțiuni pentru a converti un lead. Așadar, nu este important doar CE comunici, ci și cât de des o faci. O strategie eficientă de comunicare este întotdeauna gândită pentru cel puțin câteva luni, ideal 6, și se bazează pe frecvență și perseverență.


Care este cea mai mare provocare cu care te-ai întâlnit în comunicarea B2B?

Scrie-ne și haide să îi facem față împreună.

124 views0 comments
bottom of page