Iată o statistică ce poate fi o oportunitate în publicitate: generaţia Z începe să echivaleze numeric generaţia Millennials. Dar ca să le atragi atenţia tinerilor din ziua de azi, trebuie să actualizezi strategiile folosite pentru tinerii din ziua de ieri. Ca să le vorbeşti pe limba lor, trebuie să te legi de lucrurile în care ei cred.
În ce crede generaţia Z şi cum poţi include exploata această informaţie? Iată recmandarile noastre:
1. Autenticitate
Renunţă la scenariile regizate, reclamele nerealiste şi mesajele cu limbaj de lemn. Ele nu atrag atenţia generaţiei Z. Clişeul cu balsamul scos de la spate, la operă, ar putea face mai mult rău decât bine.
„Preferințele practice și realiste se extind şi asupra așteptărilor lor de la branduri. Sunt mai interesați de narațiuni și de conținut cu final realist (67%) și doresc să fie expuşi unor reclame unde au aproape de două ori mai multe șanse să vadă „oameni adevărați” decât celebrități (63% vs. 37%). Cu această dorință, generaţia Z mai degrabă intră pe YouTube decât pe orice alt site social (85%) și ar prefera ca brandurile favorite să comunice mai mult aici decât oriunde altundeva (40%)”, se spune într-un raport al paginii www.cassandra.co.
2. Comunitate
Un alt principiu cu care se asociază Generaţia Z este comunitatea. Noua generaţie pare mai puţin individualistă decât Millenials şi se integrează mai rapid şi mai profund în comunităţi, atâta timp cât acestea coincid cu valorile lor şi prezintă credibilitate.
3. Influenceri
Nu confunda slăbiciunea pentru influenceri cu pasiunea pentru “vedete de carton”. Consumul mare de conţinut YouTube arată ca generaţia Z urmăreşte influenceri care par autentici şi promovează idei asociate cu pasiunile şi abilităţile lor.
De la influenceri care s-au lansat în medii de gaming, precum PewDiePie, la vloggeri de travel şi lifestyle, Generaţia Z pare să aibă mai multă încredere în recomandările vloggerilor decât ale corporaţiilor, explică globalnewswire.com.
4. Retargeting
Noţiunea de attention span a căpătat o cu totul altă perspectivă, raportat la tinerii din ziua de azi. Mereu activi şi implicaţi în proiecte personale şi sociale, adolescenţii din generaţia Z sunt mereu în căutarea noutăţilor şi nu pierd timpul.
Aşa că îţi recomandăm să repeţi mesajul şi să te asiguri că targetul tău este expus suficient acestuia. Dar e la fel de important să găseşti mod empatic de a fi repetitiv, pentru a nu obţine fix efectul invers al persuasiunii.
5. Generaţia Z e cea mai tech-friendly
Ultimul sfat? Integrează-ţi mesajul în medii tehnologice, în care tinerii se simt cel mai bine. Oferă premii tech, planifică cross-promo, creează activări la evenimente de profil şi poziţionează-te tech-friendly.
Adaptează-ţi campaniile psihologiei generaţiei Z şi adăugă în mix-ul tău de comunicare elemente fresh, tech, definite de autenticitate, care să atragă atenţia în mod organic şi să genereze loializare chiar şi în rândul consumatorilor tineri.