Ne-am uitat la multe filme despre apocalipsă, dar niciun scenariu nu ne-a pregătit pentru criza de la începutul acestui an. Niciun personaj din The Walking Dead nu și-a umplut vreodată rucsacul cu baxuri de hârtie igienică. În realitate, primul impuls al oamenilor a fost să cumpere mălai, drojdie și multă hârtie igienică, un produs care s-a transformat într-un adevărat star online, cu mii de meme la activ.
Nimic nou sub soare
Nu este prima oară când oamenii își fac în mod irațional provizii mari de hârtie igienică. În 1973, când Statele Unite au fost lovite de o criză financiară, s-a zvonit că stocurile de hartie igienică sunt pe terminate, lucru care a dus la dispariția produsului din magazine. La fel s-a întâmplat și în 2013 în Venezuela, la începutul crizei economice..
Ce spun psihologii
Nevoia de control în vremuri de criză declanșează instinctul de supraviețuire într-o lume în care regulile s-au schimbat peste noapte. În astfel de situații, creierul uman supraestimează riscurile unei amenințări necunoscute. Gesturile extreme, alimentate de știrile apocaliptice și imaginile cu rafturi goale, vor duce la cumpărături din panică și vor indica întotdeauna nevoia umană de confort. Spre deosebire de alte produse, hârtia igienică nu este un obiect care expiră, iar baxurile sunt obiecte voluminoase, care ocupă mult loc în debara și dau impresie de abundență, oferind astfel o stare de siguranță, de pregătire pentru orice situație de "în caz că...".
Fenomenul irațional al cumpărăturilor din panică ține de obicei aproximativ o lună, timp în care oamenii au timp să se obișnuiască treptat cu noua situație și să ia din nou decizii logice.
În Japonia, rolele de hârtie au ajuns să fie prinse cu lanțuri de pereți, în timp ce antreprenorii din Statele Unite au văzut imediat oportunitatea și au apărut astfel o mulțime de startup-uri specializate în vânzarea acestui produs.
Hârtia igienică a ajuns sa fie trending și în domeniul cofetarilor.
În caz de urgență, avem și un calculator care ne ajută să știm cât timp ne ajunge rezerva de hârtie. Iar la vremuri și probleme noi, avem și un emoji nou.
San Francisco a rezolvat problema legată de transport în timpul carantinei - hârtia este trimisă cu dronele la destinație.
La cererea pieței, a fost inventată hârtia care ține o lună de zile, precum și o casă de exchange digitală.
Între timp hârtia igienică a revenit pe rafturi, panica a dispărut, a rămas însă frica de ceea ce ne așteaptă în continuare. Din păcate, nicio debara plină de baxuri de hârtie nu ne poată apăra de efectele crizei economice!
Articol scris de Irene Catan, Senior Copywriter la Interactions
Agenţia de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS şi-a început activitatea în ianuarie 2009. Compania a avut o creştere constantă și oferă servicii de creaţie, mentenanţă şi dezvoltări tehnice: 2 treimi business autohton şi o treime business extern.
În portofoliul de clienţi INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestle (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Oracle sau Niran.
Agenţia are în portofoliu peste 50 de premii creative şi nominalizări.
Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ţinem cuvântul dat, întotdeauna!"
Comments